dissabte, 28 de novembre del 2009

El Poblat laietà de Les Maleses

El jaciment ibèric de Les Maleses

Al cim del Turó de Les Maleses, entre el termes municipals de Montcada i Reixac i Sant Fost de Campsentelles, es troba un important poblat ibèric de la tribu dels Laietans El poblat tenia 128 m de longitud per uns 19 m d'amplada. Estava envoltat per una muralla. Pel que es veu hi havia un carrer que creuava el poblat de punta a punta i esta travessat com a mínim per un parell de carrers mes. Les cases eren de pedra la part baixa i de tova per dalt. La teulada era de palla o de branca barrejada amb fang i sostinguda per bigues de fusta. Solien tenir un graner o golfes de fusta amb pilars també de fusta. Les cases solien tenir dues habitacions mig separades per un envà. A l'estança de la entrada era on probablement es guardava el bestiar i les eines del camp, i a la sala següent era on es feia vida.
En les excavacions que s'ha fet s'ha trobat restes de ceràmica hel·lenística, destrals polides una àmfora gairebé completa i molins. El poblat es va abandonar com a conseqüència d'un incendi al entorn de la Segona Guerra Púnica
L'estat de conservació es molt bo ja que es continuen fent excavacions.

COM ARRIBEM:Des de Barcelona, agafem la carretera B-20 i prenem la sortida 21 just la que ve després de Montigalà, fins que trobem la carretera BV5011 cap a Montcada. Deixem el cotxe al mirador de La Vallensana. Creuem la carretera i veiem una pista amb un senyal cap a la Font de L'Amigó. Prenem la pista, sempre de pujada. Al poc veiem la cantera abandonada i a l'esquerra unes vistes de Montserrat i el Vallés. Arribem a un altre senyal de la Font de L'Amigó i la passem de llarg. Sempre cap amunt amb una torre de guaita com a referencia.

Al arribar a la torre, veiem el poblat al turó de devant. Continuem la pista fins que trobem un senyal que ens indica el poblat a mà esquerra. Aquí agafem un corriol fin que arribem a una fita que ens indica un altre corriol a ma dreta, l'agafem i l'anem seguint, al arribar a dalt de tot desemboquem en un caminet que hem d'agafar cap a la dreta i arribem al poblat després d'uns 40 minuts